BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Khamis, 15 Oktober 2009

MHT - Menghadapi peperiksaan akhir tahun




Dua peperiksaan yang besar kepada murid tahun 6 dan tingkatan 3 telah berlalu. Debaran bukan sahaja dirasai oleh ibu bapa tetapi juga semua pendidik yang telah bertungkus lumus merealisasikan impian semua orang. Setiap ibu bapa inginkan kejayaan yang paling cemerlang, masa depan hari ini begitu disandarkan kepada kejayaan dalam pelajaran. Ibu bapa rela berbelanja besar demi memastikan anak mereka mendapat pendidikan yang paling sempurna. Ini pelaburan yang wajib biar pun mahal.


Namun demikian, hakikat sebenar ialah kesedaran. Bukan sahaja murid, ibu bapa, malah pendidik di sekolah mau pun di pusat tuisyen. Mangsa dalam situasi ini ialah ibu bapa. Adakah harapan ibu bapa telah disempurnakan oleh murid dan pusat tuisyen. Atau murid menjadikan tuisyen jalan keluar untuk bersosial atau pusat tuisyen hanya berfungsi kepada keuntungan tanpa ada rasa tanggung jawab. Maka kesedaran semua pihak berfungsi dalam situasi ini. Tidak salah bersosial, mengambil keuntungan dan memberi harapan, yang perlu ialah dalam keadaan penuh sedar. Agar segalanya seperti yang diimpikan.


Begitu juga kami di MHT, sentiasa mengingatkan diri sentiasa, agar apa saja yang dilaksanakan wajib bertunjangkan komitmen padu menjadikan semua murid kami berjaya dan semua ibu bapa mampu tersenyum bangga. Kami sedar bahawa keupayaan murid tidak sama, maka kayu ukur tentu juga tidak sama, tetapi apakah seluruh keupayaan telah dicungkil semaksima mungkin. Itu janji kami, menyerlahkan semaksima mungkin keupayaan murid.


Kita tidak menjanjikan bulan dan bintang, komitmen kami boleh anda nilaikan. Daftar sekarang kerana tempat sangat terhad.

Peperiksaan akhir tahun bakal tiba, sudahkah anda bersedia. Jadikan diri murid yang sentiasa sedar akan tanggung jawab yang dipikul. Hubungi kami:

Mad Hayazi Bin Harun dan Pn Rozana Bt Mamat

018-7700064/018-7611170(Gambar sebahagian murid sesi pagi dan petang)

0 ulasan: